Menu

“Rolanda Kalniņa telpa”

“2018. gada maijā, kādu nedēļu pēc režisora Rolanda Kalniņa 96. dzimšanas dienas, Kannu starptautiskā kinofestivāla programmā Kannu klasika / Cannes Classics tiek godināta filma Četri balti krekli (1967), un varbūt vēl nekad nevienas filmas nokļūšana šajā pasaules kinoklasikas izlasē nav bijusi tik svarīga un nesvarīga reizē. Rolands Kalniņš šo sensāciju uztver ar savu ierasti atturīgo pašcieņu, un “nesvarīgi” tas ir tikai tāpēc, ka neko nemaina viņa viedajā attieksmē pret dzīvi. “Svarīguma” pazīmju, protams, ir vairāk, bet šimbrīžam varbūt pietiks ar vienu. Tas nozīmē, ka ir tomēr kaut kur Visumā tādi mūžības svari, un nekas patiešām vērtīgs nepaliks nenosvērts.”

/Kristīne Matīsa/

 

 

Hanss Ulrihs Obrists “Kūrēšanas veidi”

Eseju krājums

“Visnotaļ skaidrs, ka vārds “kūrēšana” tiek izmantots daudzveidīgāk nekā jebkad iepriekš un to attiecina uz visu iespējamo, no renesanses laika mākslinieku gravīru izstādes līdz smalka vīna veikala saturam. Pat mūsdienās tik bieži izmantotais darbības vārds “kūrēt” ar tā variācijām (“kūrēšana”, “kūrēts”) ir divdesmitā gadsimta jaunievedums. Tas iezīmē mūsu uztveres pārmaiņu, jo uzmanības centrā vairs nav cilvēks (kurators), bet gan process (kūrēšana), kas tagad tiek uztverta kā darbība pati par sevi. Kūrēšanas ideja zināmā veidā arī sabalsojas ar mūsdienu priekšstatu par cilvēku kā radošu personību, kas brīvi peld pa pasauli, izdarot estētiskas izvēles par to, kur iet, ko ēst un darīt un kādas drēbes nēsāt.”

/Hanss Ulrihs Obrists/

Foto: Kalpesh Lathigra

 

 

 

Sadarbībā ar: